پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151092
ورود بند جديد به قبوض آب پُرمصرف‌ها
تاریخ انتشار : 1394/01/30 09:43:08
نمایش : 1487
يک مقام مسئول در وزارت نيرو از نصب تجهيزات کاهنده مصرف آب براي مشترکان پُرمصرف و دريافت هزينه آن به صورت اقساطي از طريق قبوض خبر داد و گفت: مصوبه اي براي برخورد با پرمصرف ها در اختيار ما قرار مي گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عليرضا نوذري پور با بيان اينکه گفته مي شود سد لتيان سرريز کرده است، چنين نيست و هنوز با سرريز ۲۰ ميليون مترمکعب فاصله دارد و هيچ کدام از سدهاي تهران نيز سرريز نکرده است، گفت: بزرگترين سدي که مي توانست ذخيره خوبي داشته باشد، سد لار است که هنوز کمتر از ۸ درصد ظرفيت آن پُر شده و ذخيره آب سدهاي پنجگانه تهران هم اکنون ۶۱۰ ميليون مترمکعب است و در مقايسه با زمان مشابه دو سال پيش ۱۰۰ ميليون مترمکعب کاهش نشان مي دهد.

نوذري پور با اشاره به اينکه ميزان بارش در استان تهران از ابتداي سال آبي جاري ۲۶۶ ميليمتر بوده است اظهارداشت: پيش بيني مي شود در ارديبهشت بارش هاي خوبي داشته باشيم که اگر محقق شود سال نرمالي از لحاظ منابع آبي خواهيم داشت.

وي افزود: با وجود بارش هاي مقطعي نمي توانيم مصرف را افزايش دهيم چون هنوز نگران ذخيره برفي و نداشتن روان آب در فصل گرم سال هستيم. همانگونه که سال گذشته با همکاري مردم فصل گرما را بدون جيره بندي سپري کرديم، امسال نيز با صرفه جويي مردم و همه دستگاه ها مي توانيم از اين نگراني به سلامت عبور کنيم.

قائم مقام آبفاي استان تهران درباره مشترکان پُرمصرف گفت: بزودي چندين مصوبه در اختيار ما قرار مي گيرد که يکي از آنها درباره برخورد با مشترکان پُرمصرف است، گرچه تمايل داريم بدون اعمال محدوديت، مصرف اين مشترکان متعادل شود. امسال براي مشترکان پُرمصرف، لوازم کاهنده مصرف نصب خواهيم کرد و هزينه آن را به صورت اقساط از طرق قبوض دريافت خواهيم کرد.

نوذري پور در مورد اختصاص آب کشاورزي از سد ماملو و طالقان گفت: انتظار داريم حداکثر منابع آب سطحي براي تأمين آب شرب شهروندان تهراني در نظر گرفته شود و بعد نيم نگاهي به تأمين آب کشاورزي از آب سدهاي تهران داشته باشيم.

اين مقام مسئول در آبفاي تهران درباره تصفيه خانه هفتم که از سد ماملو تأمين مي شود بيان داشت: ظرفيت اين تصفيه خانه آب دو مترمکعب بر ثانيه است که براي تأمين آب جنوب تهران، پاکدشت، ورامين و قرچک استفاده مي شود. در شرايط بحراني که با کمبود آب در تهران مواجه هستيم، بخشي از آب شرق تهران نيز از تصفيه خانه هفتم تأمين مي شود و در روزهاي آينده اين تصفيه خانه به حداکثر ظرفيت خود خواهد رسيد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html